DEEP-sprekers

DEEP-sprekers
Ik heb een vraag
Ik heb een vraag

Dorinda van Marrewijk

Biografie  |   Boeken  |   Videos

Dorinda van Marrewijk is sinds 2000 werkzaam als kleurconsultant in ‘Kleurige Zaken’. Zoals de naam zich laat raden is kleur hier de rode draad. Wat ooit begon als image coaching verdiepte zich al heel snel naar de psychologie van kleur. Ze werd geraakt door het ‘kleurvirus’ en ontdekte dat er een zee van informatie in kleuren verborgen ligt.

Vanuit haar vakgebied als kleurconsultant zijn er een drietal gebieden waar Dorinda zich specifiek op heeft toegelegd:

Retail & kleur; bewust kleur inzetten om winkelen nog meer tot een beleving te maken.

Lifestyle & kleur; wat vertellen je kleurkeuzes? Hoe kun je kleur bewust inzetten in je interieur?

Trends & kleur; wat zijn de komende kleurtrends en hoe vertalen we deze kleuren als ondernemer?

Dorinda is een enthousiaste, open persoonlijkheid met kennis van zaken waar het gaat om de psychologie, de communicatie en de werking van kleur. Ze geeft haar presentaties en workshops op enthousiaste en inspirerende wijze, met veel interactie en humor. Dorinda verstaat de taal van kleur als geen ander. Laat je enthousiasmeren en inspireren!

Bedrijven en kleur

De kleur van uw bedrijfslogo, het interieur van uw bedrijfspand, zelfs de kleuren van uw autopark. Dragen deze kleuren uit waar u als organisatie voor staat? Hoe is de sfeer in uw pand? Als de klanten binnen komen, voelen zij zich direct thuis? En uw medewerkers, is er harmonie en samenwerking onderling? Het imago van uw organisatie dient naadloos aan te sluiten bij het interieur, uw logo en uw medewerkers. Balans is hierbij het toverwoord. En kleur kan hier een enorme bijdrage aan leveren. In het interieur, uw logo, het imago en de uitstraling van uw medewerkers. dragen. Letterlijk kleur bekennen…

Interieur en kleur

Roze op gevangenismuren, meer blauw binnen verpleeg- en verzorgingstehuizen. Onderzoek wijst uit dat kleur veel meer effect heeft dan dat wij vaak denken. Zo verminderd de kleur roze spanning op de spieren en kan blauw een koortsverlagend effect bereiken. En wat te denken van kleuren binnen kantoorpanden, in uw huis, openbare ruimtes, scholen en de verzorging?

Sta eens stil bij het doel van de ruimte. Welke sfeer wil je neerzetten? Welke doelgroep wil je bereiken? Dient de ruimte te communiceren, te ontspannen of juist tot actie aan te zetten? Wil je snelle beslissingen of juist brainstormen? Overleg of daadkracht?

De presentaties worden op maat gemaakt, afgestemd op de doelgroep. Voor bijvoorbeeld de retail ondernemer die meer omzet wil, voor organisatie die haar medewerkers het effect van kleur in persoonlijke uitstraling wil laten ervaren en voor de zorginstantie die bewust kleur inzet ter bevordering van het welzijn van de bewoners.

Dorinda van Marrewijk
Dorinda van Marrewijk

Categorieën


Inzetbaarheid

Consulten
Trainingen
Lezingen
Workshops


Talen

Nederlands
Engels