Storyteller die jouw boodschap als een verhaal vertelt
Erik Mathlener is een business storyteller die het publiek weet te fascineren met authentieke storytelling. Op het podium verwoordt hij jouw zakelijke boodschap door schitterende verhalen. Het publiek herkent zich volledig in de waargebeurde of verzonnen situaties, waardoor de onderliggende betekenis ongemerkt wordt opgepikt. Een presentatie van Erik is daarom krachtig en boeiend tot de laatste minuut!
Onderwerpen
Storytelling is een effectieve en aantrekkelijke manier om een zakelijk onderwerp aan te snijden. Want het gaat altijd over mensen en hun communicatie. Onderwerpen kunnen zijn:
-Samenwerken en Teambuilding
-Trots en Bedrijfscultuur
-Leiderschap en Strategie
-Veranderingen en Projecten
-Marketing en Klantenbinding
Verder spreekt Erik enthousiast over het fenomeen Storytelling: wat is het, en hoe werkt het?
Wat wil je bereiken met je evenement?
Deze vraag zul je krijgen bij de intake, want Erik werkt altijd met een doel voor ogen. Hoe wil je dat het publiek de zaal verlaat? Met welk besef, welke intentie, welke overtuiging? Deze bijzondere storyteller kan bijdragen aan jouw wens om:
-Groepsgevoel te versterken
-Toekomstbeeld te schetsen
-Enthousiasme aan te wakkeren
-Patronen te doorbreken
-Duidelijkheid te scheppen
-Perspectief te veranderen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Erik is flexibel, denkt vanaf het eerste moment mee én is zeer creatief in het bedenken van een passend verhaal. In de voorbereidingen let hij op de kleinste details. Alles om zijn optreden tot een succes te maken." (Fleur Scheepmaker, Schiphol Groep)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat is uniek aan Erik Mathlener?
Business Storyteller
Je hoort ruim 20 jaar ervaring in het bedrijfsleven terug in de spannende, hilarische of diepgaande verhalen. Een storyteller die weet waar het om draait. Zoek in Google op "storytelling" en je ziet branding en marketing. Bij Erik daarentegen vind je vooral veel mens-mens communicatie.
Echt
Erik is echt. Hij vertelt ook persoonlijke verhalen en heeft oprechte aandacht voor de mensen in de zaal. Authentiek. Alsof je bij hem thuis aan zijn Groningse keukentafel zit: spontaan, oorspronkelijk en uitdagend.
Contact
Hij kan mooi vertellen, dat is zeker. Hij is bijzonder geïnteresseerd in zijn publiek en zoekt de interactie op. Hij spreekt het publiek aan. Letterlijk en figuurlijk.
Recensie: Businessclub De Loopplank, 2015
Anita Toes
Als coördinator van Businessclub De Loopplank in Alblasserdam ben ik voortdurend op zoek naar goede onderwerpen én sprekers om leden en geïnteresseerde bezoekers te inspireren. Een avond organiseren over storytelling is dan een heel boeiende en spreekt veel ondernemers, leerkrachten en vrijwilligers aan. En als dan ook nog eens een verhalenverteller als Erik Mathlener komt, tja... Super natuurlijk.
Wij nuchtere Nederlanders zijn over het algemeen niet zo scheutig met superlatieven en prijzende woorden. Maar over deze avond kan ik - maar ook de deelnemers - niets anders zeggen. Het was fantastisch.
Inspirerend. Vernieuwend en toch herkenbaar. Boeiend van de eerste tot de laatste minuut. En je kunt er ook echt gelijk iets mee.
Erik vertelde dat 'verhalen vertellen' besmettelijk is. Ik geloof hem! Ik ben nu ook besmet. En fan.
Recensie: Toastmasters, 2015
Fernand Pors
Great practical tips on how to tell a story in a captivating way. Amazing how Erik held everybody’s attention with his story at the end of the workshop, whereas in many other workshops that’s the moment where people check their watches and get ready to go.
Recensie: Dolmans Facilitaire Diensten, 2014
Esther van der Lelie
Via Twitter kwam ik in contact met Erik. In een persoonlijk gesprek 'klikte' het om samen te gaan werken voor een personeelsbijeenkomst van Dolmans Facilitaire Diensten. Tijdens de bijeenkomst wist Erik de zaal goed te boeien en uit te dagen. Collega's pakten op zijn uitnodiging direct het podium om zichzelf te presenteren. Mooi om te zien dat zijn storytelling direct tot resultaten leidde!
Recensie: Schiphol Group, 2014
Fleur Scheepmaker
Hoe presenteer je op een inspirerende manier dertig winkel- en horecaconcepten? En hoe houd je dit boeiend? We kwamen op het idee van een verhalenverteller. Iemand die op een bijzondere wijze invulling kon geven aan deze ‘presentatie’. Met zeer weinig tijd tot de ingeplande datum in het vooruitzicht kwam Erik op mijn pad. Het eerste telefoongesprek ging voortvarend van start. Erik reageerde enthousiast op deze omvangrijke opdracht en vond het een uitdaging om mee te werken. Ondanks het korte tijdsbestek. Het werken met Erik heb ik als zeer plezierig ervaren. Erik is flexibel, denkt vanaf het eerste moment mee én is zeer creatief in het bedenken van een passend verhaal. In de voorbereidingen let hij op de kleinste details. Alles om zijn optreden tot een succes te maken. Wij kunnen terugkijken op een bijzondere en succesvolle middag.
Recensie: Royal Capi-Lux Holding BV, 2014
Peter Wiggers
Erik is een zeer enthousiaste verhalenverteller. Ik zag hem bij een Schiphol-presentatie een prachtig verhaal vertellen, waarin ook onze Capi-winkel positief naar voren werd gebracht. Die middag vroeg ik hem of hij ook in het Engels kon vertellen. Onze internationale managers meeting stond in het teken van gedragsverandering. Erik heeft me goed gehoord en alles schitterend vertaald. Hij speelde een overtuigende rol als positieve klant. De bijeenkomst werd mede door zijn verhaal een groot succes. Het was anders, vrolijk makend en effectief. Een aanrader!