Al in 1995 implementeerde ik zelfroosteren en zelforganisatie al heette het toen nog niet zo. Mijn thema is impact van internet op leven en werk, wat terug te vinden is in mijn publicaties: “Ondernemen aan de Maas” (2005), Search: Digital World (2007), About an Analogous Life in a Digital World (2005) en vele artikelen en columns in zowel Marketing, ICT, HRM, Finance als BPM tijdschriften.
Mijn slogan is van machtstrijd naar strijdmacht. Als visionary practitioner, systeem-denker en bedrijvenbouwer word ik veel gevraagd als spreker op de Europese podia. Hierin ben ik getypeerd als vrijdenker die intrigerende dwarsverbanden legt, wat zeker komt door de combinatie van mijn studies economie, theologie en filosofie.
Dit is in de praktijk terug te vinden door de introductie en implementatie van onder andere zelfroosteren en ketenomkering in het jaar 2000, waar ik in diverse publicaties verantwoording over heb afgelegd. In 2001 schreef ik dat Internet leidt tot “de nieuwe middeleeuwen”, een artikel dat in februari 2009 door Adjiedj Bakas in zijn nieuwe boek MicroTrends is opgenomen. In 2005 schreef ik in het artikel “welke toekomst hebben banken” over de naderende deconfiture van banken. Interviews met mij kunt u onder meer in Tijdschrift voor Marketing, BPM magazine, EZ journaal, F.inc, Metro, Informatie en Telecommerce nalezen. In 2003 wijdde het Financieel Dagblad een portret aan me.
Trefwoorden: vermenselijking, eenvoud, organisatie-acupunctuur, via samenwerking naar betere performance, get ready to get real, niet alleen de silo’s in bedrijven weghalen maar ook in je eigen hoofd, betekenisvol, van lean&mean naar lean&meaningful.