DEEP-sprekers

DEEP-sprekers
Ik heb een vraag
Ik heb een vraag

Martijn Meima

Biografie  |   Boeken  |   Videos

Martijn Meima is de expert op het gebied van intuïtief ondernemen. Hij combineert hierin op zijn eigen wijze zijn bedrijfskundige achtergrond, spirituele principes, systemische principes en oosterse wijsheden. Zijn visie op ondernemerschap en zakendoen is verfrissend en opent ogen. Oude dogma’s kun je loslaten en nieuwe waarheden omarmen. Hierbij is Martijn ervan overtuigd dat er niet zoveel algemeen geldende waarheden zijn. Iedere persoon, ieder bedrijf is uniek en zal op basis van die uniciteit zijn of haar eigen weg moeten vinden om moeiteloos succesvol te kunnen zijn.

Verrassing, inspiratie, energie en duurzame verandering

Een workshop of interactieve lezing van Martijn staat garant voor verrassing, inspiratie en energie. De deelnemers ontdekken een nieuwe kijk op ondernemen en zakendoen. Niet alleen door het mentaal te begrijpen, maar vooral door het te ervaren. In de vele workshops en lezingen die hij al gegeven heeft voor 5 tot 80 mensen maakt hij gebruik van diverse bewezen intuïtieve werkvormen. Deze past hij aan aan de grootte, ervaring en wensen van de groep. Ook voor grotere groepen vindt hij de juiste werkvorm om de doelstellingen van de lezing of workshop te bereiken.
De wat langere workshops staan garant voor een duurzame verandering, omdat de werkvormen doorwerken op een diepere laag.

Bedrijfskunde, spiritualiteit en intuïtie

Als bedrijfskundige, opgeleid aan de universiteit in Groningen, heeft Martijn een aantal jaar bij IBM gewerkt en daar gezien hoe andere krachten dan je logisch kunt bedenken een rol spelen bij verandering. Vervolgens heeft hij 10 jaar lang bij Syntens ondernemers geadviseerd en gecoacht om succesvoller te zijn door middel van innovatie en verandering. Hier ontdekte hij dat de bedrijfskundige modellen en principes een schijnzekerheid geven en niet bepalend zijn voor het succes van een bedrijf. In zijn persoonlijke zoektocht naar zingeving, zuivere intuïtie, spiritualiteit en innerlijke kracht ontdekte hij nieuwe principes en modellen die wel werkten. Bovendien bleken deze heel goed zakelijk toepasbaar te zijn met verbluffend resultaat. Zo is Intuïtief Ondernemen ontstaan waarin verstand en intuïtie samenkomen en leiden tot gemakkelijk resultaten bereiken.

Martijn heeft naast het bedrijf Intuïtief Ondernemen een opleidingsinstituut opgericht waar hij samen met andere trainers coaches, therapeuten, adviseurs en managers opleidt om intuïtie in te zetten in hun vak en in hun bedrijf. De Academie voor Intuïtief Coachen is een netwerkorganisatie

Stromingen en thema’s die Martijn verweven heeft in zijn werkwijze zijn:

  • Systemisch werken: Alles hangt met elkaar samen. In het deel is het geheel vertegenwoordigd. Alles heeft een plek in de ordening. Een probleem is vaak een symptoom van een diepere laag. Door middel van bedrijfs-, marketing-, familie- en andere opstellingen krijg je zicht op deze diepere laag en de relatie van het deel tot het geheel.

  • Non dualiteit: plus en min zijn twee kanten van dezelfde medaille. Dit impliceert ook dat de wereld een spiegel is van jouw binnenwereld en dat de omgeving een spiegel is van de binnenkant van een organisatie.

  • (Internet)Marketing: Marketing gaat over verbinding maken met de potentiële klant, vanuit je hart of het hart van de organisatie. Hoe oprechter en vanuit zuivere kracht dit gebeurt, hoe gemakkelijker het is om klanten aan te trekken.
    Internet is hierbij een zeer krachtig medium. Je kunt op een eenvoudige manier resultaten bereiken die 30 jaar geleden nog heel veel geld zouden kosten. Ook is internet een heel intuïtief medium dat dus heel goed past bij intuïtief ondernemen.

  • Creëren 3.0: Projectmanagement oude stijl werkt niet voor niet standaard projecten waar mensen bij betrokken zijn. Maar hoe stuur je dan wel een project richting een doel? Loslaten! En met de stroom mee gaan; Synchroniciteit gebruiken en stap voor stap werken.

  • Boeddhisme: vooral het onthechten uit het boeddhisme is een belangrijk element in de aanpak van Martijn. Hoe meer je kunt onthechten van het doel, je ideaalbeeld, je angsten en uiteindelijk je identiteit, hoe gemakkelijker je succesvol bent. Dit geldt op alle niveaus in een organisatie.

  • Passie, levens- en bedrijfsmissie: Hoe meer je als mens doet waarvoor je op aarde bent gekomen, hoe gemakkelijker het je af zal gaan. Dit geldt ook voor organisaties. Hoe dichter deze blijven bij de kern waarvoor ze zijn opgericht, hoe soepeler alles in de organisatie zal lopen.

Onderwerpen

  • Intuïtief Ondernemen, het nieuwe zakendoen

  • Zakelijke flow, intuïtief en los van angst vooruit

  • Intuïtieve Marketing, meer klanten met minder moeite

  • Organisatieopstellingen, snel diepgaand inzicht en verandering

  • Marketingopstellingen, vanuit de kern naar de markt

  • Keuze-opstellingen, het managementinstrument van de 21e eeuw

  • Intuïtief coachen, begeleiden en adviseren; met gemak diepgaand effect

  • Creëren 3.0, moeiteloos succesvol

  • Intuïtief Netwerken, snel in contact met de juiste persoon

  • Ondernemen vanuit je missie; maak contact met deze enorme kracht

 

Martijn Meima
Martijn Meima

Categorieën


Inzetbaarheid

    Workshops (4 tot 500 man)

·         Interactieve lezing

·         Trainingen

·         Organisatieopstellingen

·         Coaching


Talen

Nederlands

Engels