DEEP-sprekers

DEEP-sprekers
Ik heb een vraag
Ik heb een vraag

P​hilip Idenburg

Biografie  |   Boeken  |   Videos
P​hilip J. Idenburg is oprichter van BeBright en adviseert zijn opdrachtgevers op het gebied van (marketing) strategie en innovatievraagstukken.
Proces en inhoud gaan daarbij hand in hand en moeten uiteindelijk leiden tot innovatie, als basis voor toekomstige groei en succes van organisaties.

Philip heeft Bestuurskunde en Internationale Politiek gestudeerd en zijn MBA behaald aan de Erasmus Universiteit.

Hij begon zijn carrière bij Reed-Elsevier alwaar hij heeft kunnen werken met de grote management goeroes van onze tijd waaronder Henry Mintzberg, Philip Kotler en Arie de Geus.

Na deze prikkelende leerschool zette Philip zijn carrière voort als Senior Consultant bij Nolan, Norton & Co. (NNC), de Business- en IT-strategy unit van het voormalige KPMG Consulting. Binnen NNC was hij werkzaam binnen het strategie en transformatiemanagementteam en vanuit die eenheid betrokken bij een grote verscheidenheid aan projecten waaronder visie- en strategieprojecten, toekomststudies en strategische (marketing) vraagstukken.

Als Manager Corporate Development bij Zurich Financial Services was Philip Idenburg vervolgens medeverantwoordelijk voor de fusie, transformatie en herpositionering van twee Nederlandse verzekeringsbedrijven.
Onderdeel hiervan was het bepalen van de nieuwe strategie en de transformatie van een productgeoriënteerde naar een klant- en innovatie gedreven organisatie. Van 2000 tot eind 2003 was Philip Corporate Strateeg en adviseur van de Raad van Bestuur van de Coöperatieve Rabobank Groep. Vanuit deze positie was hij betrokken bij de (marketing)strategievraagstukken en initiator en projectleider van het grootschalige groepsbrede strategie- en scenarioplannings-project “Oog voor de Toekomst”.

Daarna was hij bij Rabo-dochter Robeco als plv. Directeur Productmarktmanagement Effecten verantwoordelijk voor de effectendienstverlening binnen het Rabobank kanaal.

Philip publiceert geregeld in management magazines en is auteur van”Diagnose 2025: over de toekomst
van de Nederlandse gezondheidszorg” en “Oog voor de Toekomst: over marketing en consumenten in een veranderende samenleving”, door het Platform Innovatie in Marketing genomineerd voor de titel beste marketingboek. In 2011 kwam zijn luisterboek uit: “De Toekomst op de agenda”.

Philip was tevens jurylid voor “Managementboek van het jaar 2012“.

In 2013 schreef Philip samen met Mark Schweitzer het boek “SociaalWonen 2030: over de toekomst van sociale huisvesting in Nederland” en met Michel van Schaik “Diagnose Zorginnovatie: over technologie en ondernemerschap”

P​hilip Idenburg
P​hilip Idenburg

Categorieën


Inzetbaarheid

Lezingen

Advies


Talen

Nederlands

Engels